ja też się piszę
diesel na wodę
Zwiń
X
-
adiwaw, z tego co mówi to nie jest generator HHO tylko zwykła para wodna. Kiedyś o tym czytałem i ponoć stosowali to w samochodach rajdowych aby więcej mocy uzyskać.
Trzeba chyba tylko pamiętać o tym, żeby przed wyłączeniem silnika odciąć dopływ pary wodnej.
W sumie ciekaw, wystarczy tylko w dolot puścić parę wodną
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2135248.html
Sam się nad tym zastanawiam, ale nie wiem co na to turbina powie.
Komentarz
-
-
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteBartek.K, no i mniej palił czy to ściema?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trooperZamieszczone przez parasiteBartek.K, no i mniej palił czy to ściema?
Żartuję, ale skoro był 30% spadek spalania to raczej tego pomysłu by nie zostawili, nieprawdaż?Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, doczytam jeszcze raz - będę się dalej wypowiadał, tam akurat badali głównie temperaturę w komorze spalania. Generalnie temat jest o aucie na "wodę", a HHO to w sumie nie do końca to, bo gaz Browna dopiero bo wybuchu tworzy wodę.
Pan na filmie przedstawił troszkę inną koncepcję, para pod ciśnieniem, i woda... deszczówka lub destylowana
Może lepsza byłaby dejonizowana, chociaż i tak zazwyczaj dodaje się tam jakichś soli.
Mi pomysł bardzo się podoba i jestem go cholernie ciekawy, ale niestety nie mam na to czasu:/
Odnośnie wszystkich domniemań odnośnie spadku żywotności silnika - wstrzymałbym się dopóki ktoś tego porządnie nie przebada. Panu z Kielc Mietek jeździ, aczkolwiek nie wiemy jak jeździ i jak długo.
Zorr, odnośnie zostawienia pomysłu, "Who Killed The Electric Car?"
Komentarz
-
-
trooper, w zasadzie wtrysk wody powinien działać
tutaj o początkach:
tutaj prosty system
no i z elektrody podobał mi się pomysł z generatorami mgiełek/nawilżaczami (o ile nie zjadają więcej prądu niż uzyskana w ten sposób energia)
cały problem tego zagadnienia to sterowanie...bo nie bardzo można sobie od tak postawić czajniczek na silniku z gwizdkiem umiejscowionym w cylindrach.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Dzięki za linki, przejrzę Generalnie zwróciłbym na jeszcze jedną rzecz uwagę. Duży sprzeciw w przypadku HHO wzbudza woda w komorze spalania powstała po połączeniu wodoru i tlenu. Ale przecież spalając LPG też powstaje a ludzie jeżdżą. Ja chętnie spróbowałbym dodać samego gazowego wodoru z butli do dolotu, ciekawe jakie to by miało efekty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trooperDuży sprzeciw w przypadku HHO wzbudza woda w komorze spalania powstała po połączeniu wodoru i tlenu.
Komentarz
-
-
Dzięki wysokiej temp właśnie od razu będzie para po wybuchu, i tak jak piszesz powinna zostać usunięta razem ze spalinami. A jeśli chodzi o odłączanie dopływu, to szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak wygląda pod tm względem proces gaszenia silnika, a dokładniej czy w KS coś zostaje (chodzi o paliwo, ale to juz temat do kolejnych rozpraw:P) A jak zgasisz silnik i w KS nic się nie dzieje, to czy wodór sam z siebie się z tlenem połączy? Właśnie, mimo iż "nic się nie dzieje", panuje wciąż wysoka temperatura po spaleniu paliwa, więc czy tak do końca jakaś resztka gazu się nie połączy? Dużo za mało wiemy na ten temat jeszcze chyba
Komentarz
-
-
trooper, parasite'owi chodziło o to, aby wyłączyć wcześniej system, tak aby powiedzmy ostatnie ileś minut/km przejechać na zwykłym paliwie i wyczyścić cały układ oddechowy z ewentualnej "wody".
a tak przy okazji to kiedyś BMW testowało rozwiązanie z dodatkowym silnikiem parowym o zamkniętym obiegu. Teoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
Teraz gdyby tak połączyć oba systemy mogłoby być ciekawie. (coś w stylu otwarty system z parowy napędzający elektronikę, który nadwyżkę pary dawkuje do silnika spalinowego)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrtrooper, parasite'owi chodziło o to, aby wyłączyć wcześniej system, tak aby powiedzmy ostatnie ileś minut/km przejechać na zwykłym paliwie i wyczyścić cały układ oddechowy z ewentualnej "wody".
Zamieszczone przez Zorra tak przy okazji to kiedyś BMW testowało rozwiązanie z dodatkowym silnikiem parowym o zamkniętym obiegu. Teoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
Teraz gdyby tak połączyć oba systemy mogłoby być ciekawie. (coś w stylu otwarty system z parowy napędzający elektronikę, który nadwyżkę pary dawkuje do silnika spalinowego)
Mnie zaciekawił taki filmik. Konkretów tam nie ma, filmik trochę zabawny, ale ciekawy jest silnik gdzie wykorzystywana jest instalacja
Komentarz
-
-
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrTeoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zorr,
na stronie geekweek wszystko opisane jest bajecznie prosto, wręcz sielankowo Niestety w rzeczywistości odpowiednie skonstruowanie turbiny parowej działającej z odzysku ciepła musi być cholernie trudne:/
a zwróciłeś uwagę na wykres momentu w funkcji obrotów w artykule o Fabii? A dokładnie chodzi mi o temperaturę pary przegrzanej, 500 st? Niewiele wyższą uzyskuje się w elektrowniach, a co dopiero w samochodach To mi się nie do końca widzi
Komentarz
-
Komentarz